Wymiana szyn na skrzyżowaniu ulic Kórnickiej i Jana Pawła II
W sobotę (24 czerwca br.) rozpocznie się naprawa wschodniej części węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Kórnicka i Jana Pawła II w Poznaniu. Prace nie spowodują zmian w organizacji transportu publicznego, jednak czasowo zwężona zostanie jezdnia prowadząca z Rataj w kierunku ronda Śródka.
Przeprowadzenie napraw jest niezbędne z uwagi na stan torowiska, w szczególności szyn na łukach prowadzących od strony modernizowanej obecnie tzw. trasy kórnickiej w kierunku ulicy Jana Pawła II. Wykorzystując okres, gdy nie jest po nich prowadzony ruch tramwajowy, wykonawca – działając na zamówienie spółki MPK Poznań realizującej umowę z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu – przeprowadzi ich wymianę. Efekty tych prac będą w pełni odczuwalne po otwarciu dla ruchu trasy do osiedla Lecha.
Prace związane z wymianą rozjazdu rozpoczną się w sobotę, 24 czerwca br. Pozostaną bez wpływu na transport publiczny. Ruch kołowy od ronda Rataje w kierunku ronda Śródka zostanie utrzymany, choć nastąpi zwężenie jezdni. Uczestnicy ruchu drogowego proszeni są o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Przypomnijmy, że zachodnia część węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Kórnicka i Jana Pawła II została wymieniona w 2020 roku, w trakcie zamknięcia trasy tramwajowej przez most św. Rocha. Natomiast spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie informuje o postępach prac związanych z przebudową tzw. trasy kórnickiej, czyli torowiska od ul. Jana Pawła II do osiedla Lecha.
– Budowana jest konstrukcja torowiska, a na niej montowane są nowe szyny. Przy osiedlu Łacina powstaje zupełnie nowy przystanek, a pozostałe zyskają nową nawierzchnię, schody i pochylnie. Trwająca inwestycja to także zmiana układu drogowego: powstaje odcinek ulicy, który będzie przedłużeniem ul. Pleszewskiej od skrzyżowania z Warczygłowy do skrzyżowania Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko. Konstrukcja nowej drogi została już wybudowana, jest tam także główna warstwa nawierzchni i krawężniki. Wzdłuż jezdni powstają chodniki – trwają prace brukarskie, widać też zarys nowej drogi rowerowej. Równolegle z pracami torowymi i drogowymi, trwają roboty związane z infrastrukturą podziemną, m.in. siecią kanalizacji deszczowej. Do zadań wykonawcy należą również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje – podaje PIM.