W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Nowe szyny na moście Teatralnym. To rozwiązanie jest rzadkością w skali kraju!

05.10.2022

Takiej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Co więcej, jest wyjątkową rzadkością w Polsce! W rejonie przystanku Most Teatralny pojawiły się bardzo twarde i wytrzymałe szyny wykonane ze stali gatunku 400GHT.

W centrum miasta trwa modernizacja torowisk, obejmująca m.in. odcinek znajdujący się na ulicy Fredry – od mostu Teatralnego do węzła Okrąglak. Czas gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry  służby MPK Poznań (zajmujące się na zlecenie ZTM bieżącym utrzymaniem torowisk w Poznaniu) wykorzystują na wymianę szyn w rejonie przystanku Most Teatralny.

W tym miejscu szyny zużywają się bardzo szybko ze względu na częste zatrzymania dużej liczby tramwajów dlatego MPK Poznań postanowiło wykorzystać tutaj unikalne w skali kraju rozwiązanie.

W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku zamontowane zostaną szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali gatunku 400GHT. Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości – po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry – zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie.

Dzisiaj na moście Teatralnym pojawili się przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej – firm Voestalpine i Pandrol – gdyż z uwagi na zastosowanie tego rodzaju szyny po raz pierwszy w Poznaniu nadzorowali oni prace ich łączenia z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.

W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, te spawane dziś na moście Teatralnym mają stopień twardości 400.

Pozostałe aktualności


W poniedziałek,  17 lutego br., rozpocznie się wymiana nawierzchni na przejeździe ...

11.02.2025
Miejsce po rozebranym torowisku na alei Wielkopolskiej
Remont torowiska na al. Wielkopolskiej wkracza w nową fazę: od poniedziałku, 17 lutego br., prowadzona będzie wymiana nawierzchni torowej i drogowej na przejeździe tramwajowym na ul. Nad Wierzbakie...

33. Finał WOŚP: 6600 złotych za przejazd tramwajem z Prezesem Zarządu MPK Poznań

11.02.2025
Serduszko WOŚP na dłoni osoby znajdującej się w historycznym tramwaju
6600 złotych – za taką kwotę wylicytowano voucher na przejazd tramwajem prowadzonym przez Prezesa Zarządu MPK Poznań, Krzysztofa Dostatniego. Wczoraj zakończyła się ostatnia z tegorocznych licytacj...

MPK Poznań z Zespołem Szkół Samochodowych na Arenie Zawodów

03.02.2025
Ulotka - Szukasz pracy Zostań jedną z nas
Podczas Areny Zawodów, która odbędzie się w piątek (7 lutego br.) pracownicy MPK Poznań wspólnie z przedstawicielami Zespołu Szkół Samochodowych opowiedzą jakie możliwości daje nauka i praca w bran...