W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Nowe szyny na moście Teatralnym. To rozwiązanie jest rzadkością w skali kraju!

05.10.2022

Takiej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Co więcej, jest wyjątkową rzadkością w Polsce! W rejonie przystanku Most Teatralny pojawiły się bardzo twarde i wytrzymałe szyny wykonane ze stali gatunku 400GHT.

W centrum miasta trwa modernizacja torowisk, obejmująca m.in. odcinek znajdujący się na ulicy Fredry – od mostu Teatralnego do węzła Okrąglak. Czas gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry  służby MPK Poznań (zajmujące się na zlecenie ZTM bieżącym utrzymaniem torowisk w Poznaniu) wykorzystują na wymianę szyn w rejonie przystanku Most Teatralny.

W tym miejscu szyny zużywają się bardzo szybko ze względu na częste zatrzymania dużej liczby tramwajów dlatego MPK Poznań postanowiło wykorzystać tutaj unikalne w skali kraju rozwiązanie.

W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku zamontowane zostaną szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali gatunku 400GHT. Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości – po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry – zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie.

Dzisiaj na moście Teatralnym pojawili się przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej – firm Voestalpine i Pandrol – gdyż z uwagi na zastosowanie tego rodzaju szyny po raz pierwszy w Poznaniu nadzorowali oni prace ich łączenia z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.

W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, te spawane dziś na moście Teatralnym mają stopień twardości 400.

Pozostałe aktualności


Katarzynka 2024: Sprawdź, jakie atrakcje przygotowaliśmy na niedzielę, 24 listopada

12.11.2024
Dziecko w kabinie motorniczego
MPK Poznań oraz Stowarzyszenie Klub Miłośników Pojazdów Szynowych zapraszają do wspólnego świętowania dnia św. Katarzyny, patronki tramwajarzy, opiekunki przewoźników. Wydarzenia związane z obchoda...

Katarzynka 2024: W weekend, 23 i 24 listopada zapraszamy na Maltankę

12.11.2024
Wagon, tak zwany ryjek, na torowisku
25 listopada br. obchodzony jest dzień św. Katarzyny, patronki kolejarzy i przewoźników. Z tej okazji w weekend poprzedzający to święto zapraszamy na Kolejkę Parkową Maltanka. W sobotę i niedzielę ...

Takiej świątecznej bimby jeszcze nie było! Wyjątkowy tramwaj zawiezie Was na bożon...

15.11.2024
Świąteczna bimba MPK Poznań - tramwaj w czapce Mikołaja, ozdobiony światełkami
Rozświetlony tysiącami lampek, w czapce świętego Mikołaja i pachnący piernikami. Świąteczny tramwaj w zupełnie nowej odsłonie będzie kursował na linii 24. Premierowy kurs z pasażerami i pasażerkami...