W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Nowe szyny na moście Teatralnym. To rozwiązanie jest rzadkością w skali kraju!

05.10.2022

Takiej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Co więcej, jest wyjątkową rzadkością w Polsce! W rejonie przystanku Most Teatralny pojawiły się bardzo twarde i wytrzymałe szyny wykonane ze stali gatunku 400GHT.

W centrum miasta trwa modernizacja torowisk, obejmująca m.in. odcinek znajdujący się na ulicy Fredry – od mostu Teatralnego do węzła Okrąglak. Czas gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry  służby MPK Poznań (zajmujące się na zlecenie ZTM bieżącym utrzymaniem torowisk w Poznaniu) wykorzystują na wymianę szyn w rejonie przystanku Most Teatralny.

W tym miejscu szyny zużywają się bardzo szybko ze względu na częste zatrzymania dużej liczby tramwajów dlatego MPK Poznań postanowiło wykorzystać tutaj unikalne w skali kraju rozwiązanie.

W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku zamontowane zostaną szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali gatunku 400GHT. Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości – po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry – zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie.

Dzisiaj na moście Teatralnym pojawili się przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej – firm Voestalpine i Pandrol – gdyż z uwagi na zastosowanie tego rodzaju szyny po raz pierwszy w Poznaniu nadzorowali oni prace ich łączenia z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.

W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, te spawane dziś na moście Teatralnym mają stopień twardości 400.

Pozostałe aktualności


Dbamy o dobry stan torowisk – plan remontów w 2025 roku

12.03.2025
Plansza z napisem Remonty torowo-sieciowe 2025
Ponad 25 milionów złotych zaplanowano w tym roku na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Plan remontowy 2025 obejmuje prace na Sołaczu, w centrum, na Wildzie i Dębcu. Pierwsze r...

Od 15 marca br. nastąpi zmiana organizacji ruchu na Al. Solidarności

11.03.2025
Odnowiony fragment torowiska na Al. Solidarności
W związku z postępem prac na Al. Solidarności w najbliższą sobotę (15 marca br.) nastąpi zmiana organizacji ruchu w rejonie remontowanego przejazdu tramwajowego. Remont zużytego torowiska na prz...

W czwartek zostanie otwarte dla ruchu kołowego skrzyżowanie al. Wielkopolskiej i u...

10.03.2025
Autobus za tramwaj linii T9
Kończy się naprawa przejazdu tramwajowego w ulicy Nad Wierzbakiem. Oznacza to, że od czwartku (13 marca br.) przejazd w tym miejscu odbywał się będzie bez utrudnień. Trwa remont torowiska wzdłuż...