W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Wagony silnikowe typu Ringhoffer


Wagony te zostały wyprodukowane w fabryce Ringhoffera w Pradze – Smichowie w latach 1924 – 26 w ilości 15 sztuk. Początkowo oznaczono je numerami 66 – 69 i 93 – 103. Zbudowane zostały w trzech wersjach różniących się wyposażeniem elektrycznym (Siemens – Schuckert lub Brown – Boveri), średnicą kół oraz szczegółami wyposażenia wnętrza. Od 1937 r. otrzymały nowe numery w zakresie 31 – 45, od 1941 r. w zakresie 100 – 114, a po II wojnie światowej 101 – 115. W pierwszej połowie lat 60-tych w warsztatach MPK przy ul. Gajowej zbudowano nowe nadwozia wykorzystując elementy tramwajów typu N.