W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Solaris Urbino Electric


Poznańskie autobusy elektryczne – niezwykle ciche i nowoczesne – spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. To autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności, ale też tych, które podróżują z dziećmi w wózkach.

Są wyposażone w system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy oraz drzwi odskokowo-przesuwne z fotokomórką, co gwarantuje płynną wymianę pasażerów. Przyciski dodatkowo oznaczono w alfabecie Braille’a.

Standardowo, autobusy wyposażono w klimatyzację, energooszczędne oświetlenie LED, wewnętrzne i zewnętrzne tablice informacji pasażerskiej. Zamontowane zostały ładowarki USB oraz bramki zliczające pasażerów. Pierwsze „elektryki” wyjechały na poznańskie ulice 27 listopada 2019r.

Każdy z pojazdów napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi asynchronicznymi generującymi moc 220 kW (2×110 kW), umieszczonymi w osi napędowej. Do ich zasilania zastosowano baterie trakcyjne wykonane w technologii LTO (baterie litowo – tytanowe) typu High Power, które przystosowane są do ładowania wysokim prądem. Zastosowane rozwiązania zapewniają przejechanie min. 90 km bez konieczności ładowania akumulatorów.

Autobusy przystosowane są do ładowania 2 systemami: plug-in (ładowanie standardowe wykorzystywane głównie w trakcie postoju na zajezdni) oraz pantografowym (szybkie doładowywanie odbywające się w trakcie obsługiwania linii na dworcach autobusowych). Gniazda przeznaczone do ładowania systemem plug-in umieszczone są po obu stronach autobusu na wysokości I osi. W systemie pantografowym ładowanie baterii trakcyjnych realizowane jest poprzez odbieraki prądu umieszczone na dachu, których producentem jest firma EC Engineering.

Nowością zastosowaną w autobusach elektrycznych jest oświetlenie przednie pojazdu z funkcją doświetlania zakrętów, które poprawia komfort pracy kierowców przyczyniając się do lepszej widoczności w miejscach słabo oświetlonych.

Solaris Urbino 12 electric (IV generacja):

Długość: 12 metrów (standardowy)
Liczba miejsc: 70 (w tym 29 siedzących)
Pojemność baterii: 116 kWh

Panele fotowoltaiczne umieszczone na dachu autobusu

Solaris Urbino 18 electric (IV generacja):

Długość: 18 metrów (przegubowy)
Liczba miejsc: 115 (w tym 40 siedzących)
Pojemność baterii: 174 kWh