W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Solaris Urbino 18 Hybrid


Solaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.

Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.

Producent Solaris
Model Urbino 18 Hybrid
Klasa pojemności MEGA
Długość [mm] 18 000
Szerokość [mm] 2 550
Wysokość [mm] 3 320
Masa własna [kg] 17 770
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 28 000
Ilość osi 3
Ilość i układ drzwi 4 (2-2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 44+3
Ilość miejsc stojących 93
Wysokość podłogi [mm] 320 ÷ 340 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik Cummins ISBe5 – 250B o pojemności 6 693 cm3
Norma Euro Euro V z AdBlue
Układ silnika rzędowy, stojący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 250 / 340
Skrzynia biegów Alisson EV 50
Zużycie paliwa [l/100km] 44,0 ÷ 49,3