Neoplan N4016
Trzecim typem autobusu z obniżoną podłogą w wejściach kupionym w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były jednoczłonowe, trzydrzwiowe, o długości 12 m i pojemności 102 pasażerów, Neoplany N4016 (32 szt. w latach 1996-1999). Zbudowała je firma Neoplan Polska z Bolechowa. Były to wozy niskopodłogowe, niewiele dłuższe od modelu N4009 , ale znacznie wygodniejsze dla pasażerów z racji trzecich drzwi i niskiej podłogi..Były to pierwsze pojazdy niskopodłogowe dostarczone na zajezdnię przy ulicy Warszawskiej. W 2014 roku skreślono ze stanu inwentarzowego ostatnie wozy tego typu.
Producent | Neoplan |
Model | N4016 |
Klasa pojemności | MAXI |
Długość [mm] | 12 000 |
Szerokość [mm] | 2 500 |
Wysokość [mm] | 2 780 |
Masa własna [kg] | 10 800 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 16 000 |
Ilość osi | 2 |
Ilość i układ drzwi | 3 (2-2-2) |
Ilość miejsc siedzących | 29+1 |
Ilość miejsc stojących | 73 |
Wysokość podłogi [mm] | 320 ÷ 625 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik | DAF GS 160 M o pojemności 8 660 cm3 |
Norma Euro | Euro II |
Układ silnika | rzędowy, leżący, 6 cylindrów |
Moc silnika [kW / KM] | 160 / 218 |
Automatyczna skrzynia biegów | Voith D851.3 |
Zużycie paliwa [l/100km] | 40,0 ÷ 44,8 |