W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Neoplan N4009


Ostatnimi autobusami z obniżoną podłogą w wejściach otrzymanymi w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były 22 midibusy Neoplan N4009. Stacjonowały one w zajezdni przy ul. Warszawskiej.
Neoplan N4009 był najmniejszym autobusem miejskim z rodziny Neoplana. Był to pojazd dwudrzwiowy niskowejściowy, za drugimi drzwiami rozpoczynał się wznios podłogi. Dzięki niewielkiej długości był pojazdem zwrotnym i wykorzystywanym do obsługi małoobciążonych linii komunikacyjnych. Był produkowany przez firmę Neoplan Polska. Z ruchu liniowego w Poznaniu wozy tego typu wycofano w latach 2011-2012.

Producent Neoplan
Model N4009
Klasa pojemności MIDI
Długość [mm] 8 960
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 2 780
Masa własna [kg] 8 500
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 12 800
Ilość osi 2
Ilość i układ drzwi 2 (1-2)
Ilość miejsc siedzących 23+1
Ilość miejsc stojących 30
Wysokość podłogi [mm] 320 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik DAF NS 133 M o pojemności 6 218 cm3
Norma Euro Euro II
Układ silnika rzędowy, stojący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 133 / 181
Automatyczna skrzynia biegów Voith D851.3
Zużycie paliwa [l/100km] 31,0 ÷ 34,7