Moderus Gamma
W ramach podpisanej umowy do MPK Poznań trafi 50 tramwajów z rodziny Moderus Gamma, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych. Tramwaj może przewozić jednocześnie 240 pasażerów, w tym 56 na miejscach siedzących. To właśnie z myślą o pasażerach w tramwaju Moderus Gamma dla Poznania zastosowano siedem otworów drzwiowych, które zapewnią szybką i sprawną wymianę na przystankach. Jest to pierwszy tramwaj w naszym taborze o tej ilości strumieni wymiany pasażerów.
Właściwą temperaturę w pojeździe zapewnia automatyczne 6-strefowe ogrzewanie i automatyczna 3-strefowa klimatyzacja. Wszystkie tramwaje wyposażone są w dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz monitory reklamowe. Zapewnione zostało także miejsce dla wózków oraz stanowisko do bezpiecznego przewozu rowerów.
Pracę motorniczego ułatwi ergonomiczny, pneumatyczny, regulowany w wielu płaszczyznach fotel ze zintegrowanym zadajnikiem jazdy oraz przyciskami sterującymi wybranymi systemami tramwaju. W kabinie motorniczego zamontowano niezależne urządzenia grzewcze i klimatyzację.
Długość całkowita tramwaju: 31 940 mm
Szerokość tramwaju: 2 400 mm
Liczba drzwi wejściowych dla pasażerów: 7
Zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem pasażera: Fotokomórki, zabezpieczenie nadmiarowo-prądowe, uszczelka wyposażona w czujnik nacisku
Dopuszczalna liczba miejsc ogółem: 241
Liczba miejsc siedzących w przestrzeni pasażerskiej: 56
Liczba miejsc stojących: 184
Rozwiązania ułatwiające wsiadanie / wysiadanie osobom niepełnosprawnym: Przycisk dla osób niepełnosprawnych, ręcznie rozkładana platforma umożliwiająca wjazd wózka
W tramwaju zostało zamontowanych 5 zespołów dwuskrzydłowych drzwi, oraz 2 jednoskrzydłowych typu odskokowo-przesuwnego.
O temperaturze wewnątrz pojazdu decyduje 8 nagrzewnic elektrycznych oraz trzy zespoły klimatyzatorów firmy Konvekta. Ponadto w celu zapewnienia przepływu powietrza w tramwaju podczas pracy klimatyzatorów oraz zapobiegania wytwarzaniu nadciśnienia zamontowano trzy wentylatory wyciągowe.
Moderus Gamma posiada system informacji pasażerskiej:
- Autokomputer sterujący pracą tablic informacyjnych i kasowników,
- Tablice informacyjne: brygadowa, numeru linii, czołowa, wewnętrzna, dla niedowidzących, boczna,
- Monitory LCD 22” i 38”,
- Kasowniki biletów papierowych,
- Kasowniki kart bezstykowych systemu PEKA,
- 2 głośników działających w ramach wewnętrznego systemu rozgłoszeniowego.
W tramwaju zamontowano siedemnaście kamer monitoringu. Do dyspozycji pasażerów są 3 zespoły ładowarek USB, zamontowanych po jednym na pionowej poręczy w każdym z członów pojazdu.
Podróżnych policzy system automatycznego zliczania pasażerów składający się z czujników umieszczonych w obudowach maszyn drzwiowych.