W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

MBxc1-41 tzw. „Ryjek”


Jednym z prototypowych pojazdów nowej, spalinowej generacji był „Wóz Motorowy nr 1” wyprodukowany w 1932 roku przez warszawską wytwórnię Lilpop, Rau &Loewenstein na potrzeby wąskotorowej Bydgoskiej Kolei Powiatowej o szerokości toru 600 mm. Kolej ta łączyła od 1895 roku Bydgoszcz z podmiejskimi miejscowościami i była swojego rodzaju poligonem doświadczalnym dla nowo wprowadzanych wagonów spalinowych.

MBxc1-41, nazwany przez hobbystów „ryjkiem”, został przekazany Poznańskiemu Klubowi Modelarzy Kolejowych. W latach 1992-1994 dokonano poważnej rekonstrukcji wielu zużytych podzespołów wagonu, a ostatecznie 5 września 1994 roku wszedł do ruchu na Kolejce Parkowej Maltanka w Poznaniu.

Z oferty przejazdów poza sezonem letnim zrezygnowano na przełomie 2002 i 2003 roku. Po raz ostatni został uruchomiony we wrześniu 2003 roku, po czym w kwietniu 2004 roku przewieziono go na teren Zajezdni Tramwajowej WS3 Forteczna, gdzie stał do 2021 roku. W wyniku umowy Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych oraz MPK Poznań zadecydowano o odsprzedaniu całego zgromadzonego taboru wąskotorowego, należącego do PKMK, miejskiemu przewoźnikowi, z przeznaczeniem na rozwój funkcji muzealnej Maltanki.