Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

MAN TGS 41.420 8×4


Holownik autobusowy, zbudowany został na bazie ciężarówki MAN TGS 41.420 8×4, wyposażony w zabudowę pogotowia technicznego wykonaną przez firmę Tevor S.A. Pojazd został wyposażony w silnik diesla o pojemności 12,4 l oraz mocy 420 KM, który spełnia normy emisji spalin Euro 6.

Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest automatyczna skrzynia biegów z dwunastoma przełożeniami w przód i dwoma w tył. Kierowca ma możliwość wyboru między ręczną a automatyczną zmianą biegów. Skrzynia przekazuje napęd na dwie tylne osie, które posiadają blokady mechanizmu różnicowego.

Sześcioosobowe wnętrze pojazdu jest wyposażone w radiotelefon, sterownik świateł i syren (pojazd posiada belkę dwukolorową, zarówno żółtą, jak i niebieską), monitor pozwalający na obserwację przestrzeni przed i za pojazdem dzięki kamerom (jedna z przodu i dwie w tylnej części pojazdu). Komfort pracy podwyższa klimatyzacja oraz instalacja radiowa z nawigacją.

Najciekawszym elementem holownika, jest jego ramie główne ze współpracującym wysięgnikiem teleskopowym. Na ramieniu zostało zamocowane koło zapasowe, które można zdjąć za pomocą dedykowanego uchwytu dołączanego do wysięgnika. Długość wysięgnika w pozycji zsuniętej to 1550 mm, a rozsuniętej 5760 mm. Maksymalne obciążenie pionowe wynosi przy pozycji zsuniętej to 30t a wysuniętej 10t. Taka konstrukcja pozwala na uniesienie uszkodzonego autobusu za przednią oś, gdy np. podczas kolizji zostanie uszkodzony układ kierowniczy.

MAN jest wyposażony w dwie wciągarki o sile uciągu kolejno 25 t oraz 20 t. Na szpule wciągarek są nawinięte liny o średnicy 22 mm oraz 19 mm i długości 40 m każda.

Dodatkowym wyposażeniem pojazdu są zewnętrzne gniazda elektryczne, przyłącza pneumatyczne, dodatkowe 7 lamp LED oświetlających miejsce akcji oraz balast umieszczony na ramie, pozwalający na utrzymanie pełnej stabilności w każdych warunkach.

Zarówno ramię główne, jak i wciągarki są sterowane zdalnie za pomocą pilota, który mieści się w jednym ze schowków. W pozostałych przestrzeniach ładunkowych znajdziemy m.in. takie akcesoria: zestaw przewodów startowych, przewody pneumatyczne, bezprzewodowe lampy mocowane za pomocą przyssawek na holowanym pojeździe, pasy wytrzymujące obciążenie 4⃣ t, pasy krzyżowe, pachołki ostrzegawcze, podpory regulowane, kliny pod koła oraz poduszki wysokociśnieniowe.