W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

MAN NL 202


W 1995 roku władze miejskie podjęły decyzję o zakupie dla MPK 122 autobusów niskopodłogowych spełniających ponadto normę czystości spalin EURO-1. Pierwszymi wozami kupionymi w ramach tego zakupu było 40 sztuk autobusów niskopodłogowych 12-metrowych marki MAN NL 202. Wyposażono je w silnik zamontowany w pozycji leżącej umieszczony za II osią, która była osią napędzaną. Posiadały one po trzy pary drzwi otwierających się do wewnątrz z mechanizmem rewersowania, który zapewniał bezpiecznie ich zamknięcie. Wozy te zmontowano w Zakładzie Naprawy Autobusów w Biskupicacch i przekazano do MPK w 1996 r. Otrzymała je zajezdnia przy ul. Kaczej. W 2014 r. wycofano z eksploatacji ostatnie autobusy tego typu.

Producent MAN
Model NL 202
Klasa pojemności MAXI
Długość [mm] 11 675
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 2 872
Masa własna [kg] 9 940
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 18 000
Ilość osi 2
Ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 30+1
Ilość miejsc stojących 70
Wysokość podłogi [mm] 320 ÷ 584 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik MAN D 0826 LUH 03 o pojemności 6 871 cm3
Norma Euro Euro I
Układ silnika rzędowy leżący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 157 / 213
Automatyczna skrzynia biegów Voith DIWA 851.3
Zużycie paliwa [l/100km] 39,0 ÷ 43,7