W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

MAN NG 312


MAN NG312 jest osiemnastometrowym, niskopodłogowym pojazdem przegubowym, zaliczanym do klasy pojemności MEGA. Jest to autobus II generacji, który opiera się na podwoziu typu A11 znanego z modelu NG 272. Zamontowano w nim silnik o oznaczeniu D 2866 LUH 27, który osiąga moc 310 KM. Silnik został zamontowany z tyłu pojazdu w pozycji leżącej i połączony z automatyczną skrzynią biegów napędza koła III osi. W MPK Poznań występują autobusy wyposażone w skrzynie firmy ZF 5 HP 590 – 5 przełożeń oraz w skrzynie Voith D864.3 – 4 przełożenia.

Producent MAN
Model NG 312
Klasa pojemności MEGA
Długość [mm] 17 940
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 2 758
Masa własna [kg] 15 400
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 28 000
Ilość osi 3
Ilość i układ drzwi 4 (2-2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 43 + 1
Ilość miejsc stojących 125
Wysokość podłogi [mm] 320 ÷ 584 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik MAN D 2866 LUH 26 o pojemności 11 967cm3
Norma Euro Euro 2
Układ silnika rzędowy leżący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 228 / 310
Automatyczna skrzynia biegów Voith Diwa 864.3 ZF 5HP 590
Zużycie paliwa [l/100km] 50,0 ÷ 56,0