Jelcz PR110
W latach 1977-1992 MPK posiadało dla ruchu liniowego autobusy Jelcz PR110U budowane w Jelczu na licencji francuskiej firmy Berliet. Do Poznania trafiły łącznie 182 fabrycznie nowe wozy tego typu. W 1991 r. kilkanaście z nich przekazano okolicznym gminom w celu uruchomienia przez nie własnej komunikacji autobusowej, pozostałe wycofano z ruchu liniowego do 1992 r. W 2008 r. kupiono w firmie Transkom w Czerwonaku wyprodukowany w 1991 r. autobus Jelcz PR110M. W MPK został on autobusem historycznym.
Producent | Jelcz |
Model | PR110 |
Klasa pojemności | MAXI |
Długość [mm] | 12 000 |
Szerokość [mm] | 2 500 |
Wysokość [mm] | 3 040 |
Masa własna [kg] | brak danych |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 17 080 |
Ilość osi | 2 |
Ilość i układ drzwi | 3 (2-2-2) |
Ilość miejsc siedzących | 36 |
Ilość miejsc stojących | 74 |
Wysokość podłogi [mm] | 642÷957 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik | SW 680 /78/1 |
Norma Euro | brak danych |
Układ silnika | rzędowy, leżący, 6 cylindrowy, 11 100cm3 |
Moc silnika [kW / KM] | 126 / 185 |
Manualna skrzynia biegów | FPS S4-95 |
Zużycie paliwa [l/100km] | 38 |