W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

IKARUS 260.04


Uzupełnieniem parku przegubowych autobusów wysokopodłogowych Ikarus były wprowadzone do ruchu liniowego w Poznaniu od 1983 r. jednoczłonowe autobusy Ikarus 260.04. Do 1985 r. MPK otrzymało 65 takich wozów. Ostatni z nich wycofano z ruchu liniowego w 2010 roku. Jeden z wozów tego typu (nr 1735, rok produkcji 1985) zaliczono do taboru historycznego.

Producent Ikarus
Model 260
Klasa pojemności MAXI
Długość [mm] 11 000
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 3 040
Masa własna [kg] 9 000
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 16 000
Ilość osi 2
Ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 22 + 1
Ilość miejsc stojących 75
Wysokość podłogi [mm] 920
Silnik RABA D 2156 HM 6U o pojemności 10 350 cm3
Norma Euro Euro 0
Układ silnika rzędowy, poziomy, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 141 / 192
Manualna skrzynia biegów Csepel ASH75-2-AB
Zużycie paliwa [l/100km] 31,0 ÷ 34,7