W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Stadler Polska: Tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa na jazdach testowych w Poznaniu

04.12.2023

Pierwszy z zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej w Poznaniu. Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych, ale nie wszystkie.

Stadler informuje: – Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny  i będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Jak informuje Stadler, Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

 

Zdjęcia: Stadler

Pozostałe aktualności


Dbamy o dobry stan torowisk – plan remontów w 2025 roku

12.03.2025
Plansza z napisem Remonty torowo-sieciowe 2025
Ponad 25 milionów złotych zaplanowano w tym roku na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Plan remontowy 2025 obejmuje prace na Sołaczu, w centrum, na Wildzie i Dębcu. Pierwsze r...

Od 15 marca br. nastąpi zmiana organizacji ruchu na Al. Solidarności

11.03.2025
Odnowiony fragment torowiska na Al. Solidarności
W związku z postępem prac na Al. Solidarności w najbliższą sobotę (15 marca br.) nastąpi zmiana organizacji ruchu w rejonie remontowanego przejazdu tramwajowego. Remont zużytego torowiska na prz...

W czwartek zostanie otwarte dla ruchu kołowego skrzyżowanie al. Wielkopolskiej i u...

10.03.2025
Autobus za tramwaj linii T9
Kończy się naprawa przejazdu tramwajowego w ulicy Nad Wierzbakiem. Oznacza to, że od czwartku (13 marca br.) przejazd w tym miejscu odbywał się będzie bez utrudnień. Trwa remont torowiska wzdłuż...