Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Stadler Polska: Tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa na jazdach testowych w Poznaniu

04.12.2023

Pierwszy z zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej w Poznaniu. Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych, ale nie wszystkie.

Stadler informuje: – Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny  i będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Jak informuje Stadler, Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

 

Zdjęcia: Stadler


Pozostałe aktualności


68. rocznica wydarzeń Poznańskiego Czerwca 1956

28.06.2024
Harcerki przy pomniku przy bramie zajezdni Gajowa
W tym roku mija 68. rocznica wydarzeń Poznańskiego Czerwca 1956. To czas, gdy składamy hołd bohaterom tamtych dni: dziś przedstawiciele MPK Poznań złożyli wiązanki kwiatów pod bramą dawnej zajezdni...

Linie turystyczne: w sobotę wieczorne wycieczki autobusami linii 200, a w niedziel...

27.06.2024
Napis Ikarus na czerwonym tle, w oddali niewyraźny czerwony autobus
Nie macie pomysłu na weekend? Zapraszamy na linie turystyczne! Oprócz linii 0, 20, 100 i 102 uruchomione zostaną: nocna linia autobusowa 200 oraz linia H, na którą wyjedzie wagon silnikowy Bergisch...

Stacja wodorowa dostępna dla wszystkich. Mogą na niej tankować nie tylko autobusy ...

27.06.2024
Autobus przy stanowisku tankowania wodoru
Orlen uruchomił w Poznaniu swoją pierwszą w Polsce ogólnodostępną, całodobową stację wodorową, na której można tankować samochody osobowe, ciężarowe, a także autobusy. Już teraz korzysta z niej m.i...