W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Przegubowy wodorowiec, Solaris Urbino 18 hydrogen, na testach w Poznaniu

24.05.2024

MPK Poznań testuje kolejny autobus z napędem wodorowym. Solaris Urbino 18 hydrogen jeszcze przez kilka najbliższych dni może być kierowany na linie 169, 182 i 190. Pojazd ten, jak zapewnia producent, wyróżnia się – poza zeroemisyjnych napędem – dużym zasięgiem na jednym tankowaniu i doskonałym komfortem dla kierowcy i pasażerów.

Od ubiegłego roku – dzięki wsparciu z programu Zielony Transport Publiczny, który jest realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – we flocie poznańskiego przewoźnika znajduje się 25 autobusów z wodorowym ogniwem paliwowym. To pojazdy o standardowej długości 12 metrów wyprodukowane przez firmę Solaris Bus & Coach.

Teraz Spółka testuje przegubowe „wodorowce” – na początku maja br. pracownicy mogli zapoznać się z obsługą 18-metrowego eCitaro fuel cell, a teraz sprawdzają możliwości autobusu Solaris Urbino 18 hydrogen.

Jak już informowaliśmy, poznański przewoźnik na bieżąco śledzi nowinki z branży i w miarę możliwości sprawdza nowe rozwiązania. Podczas testów ma bowiem możliwość zweryfikowania jak pojazdy sprawdzają się w poznańskich realiach, a pozyskane doświadczenia wykorzystać w przyszłości.

Przegubowy Urbino 18 hydrogen jest testowany przez MPK Poznań dzięki współpracy z Solaris Bus & Coach. Z obsługą pojazdu zapoznają się pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Autobus jest sprawdzany także w ruchu miejskim – przewozi pasażerów na liniach 169, 182 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1900).

Pozostałe aktualności


Dbamy o dobry stan torowisk – plan remontów w 2025 roku

12.03.2025
Plansza z napisem Remonty torowo-sieciowe 2025
Ponad 25 milionów złotych zaplanowano w tym roku na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Plan remontowy 2025 obejmuje prace na Sołaczu, w centrum, na Wildzie i Dębcu. Pierwsze r...

Od 15 marca br. nastąpi zmiana organizacji ruchu na Al. Solidarności

11.03.2025
Odnowiony fragment torowiska na Al. Solidarności
W związku z postępem prac na Al. Solidarności w najbliższą sobotę (15 marca br.) nastąpi zmiana organizacji ruchu w rejonie remontowanego przejazdu tramwajowego. Remont zużytego torowiska na prz...

W czwartek zostanie otwarte dla ruchu kołowego skrzyżowanie al. Wielkopolskiej i u...

10.03.2025
Autobus za tramwaj linii T9
Kończy się naprawa przejazdu tramwajowego w ulicy Nad Wierzbakiem. Oznacza to, że od czwartku (13 marca br.) przejazd w tym miejscu odbywał się będzie bez utrudnień. Trwa remont torowiska wzdłuż...