Linie turystyczne

W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Poznań rozszerza flotę elektrycznych Solarisów

14.01.2025

Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań Sp. z o.o. i producent Solaris Bus & Coach 13 stycznia br. podpisali  umowę na zakup 9 przegubowych autobusów bateryjnych, z opcją rozszerzającą zamówienie o kolejne 8 pojazdów. Finalne zamówienie dotyczy łącznie 17 autobusów Solaris Urbino 18 Electric w wersji przegubowej. MPK Poznań posiada w swojej flocie ponad 300 autobusów tej marki, w tym 58 pojazdów elektrycznych i 25 z napędem wodorowym.

Logotyp NFOŚiGWPrzedstawiciele MPK Poznań oraz Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę łącznie 17 przegubowych autobusów elektrycznych (9 wozów z zamówienia podstawowego oraz 8 z prawa opcji) o długości 18 metrów. Projekt ma być zrealizowany w terminie do czerwca 2026 roku.

Zakup zostanie zrealizowany dzięki dofinansowaniu w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w naborze organizowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Każdy z 17 zamówionych przegubowych autobusów pomieści co najmniej 110 pasażerów, którzy będą mogli doświadczać wygodnej jazdy w nowoczesnych, cichych, klimatyzowanych wnętrzach. Za całkowicie bezemisyjny w miejscu użytkowania napęd w Solaris Urbino 18 Electric odpowiada asynchroniczny silnik centralny chłodzony powietrzem oraz baterie nowej generacji High Energy, charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Tak skonfigurowane pojazdy gwarantują duże zasięgi, przy ładowaniu w zajezdni za pomocą ładowarek plug-in po zakończeniu kursowania danego dnia.

Poznańska komunikacja już dawno wkroczyła w erę eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań. Wkrótce do naszej floty dołączą kolejne autobusy elektryczne, które stanowią ważny krok w ograniczeniu zanieczyszczeń powietrza dzięki obniżeniu wykorzystania paliw emisyjnych a to z kolei prowadzi do osiągnięcia neutralności klimatycznej, do której konsekwentnie dążymy, prowadząc i wspierając działania proekologiczne.

Wartość całego zamówienia to 66 196 878 zł brutto.

Pozostałe aktualności


Historyczne tramwaje i autobusy wracają na poznańskie ulice!

25.04.2025
W weekend 26 i 27 kwietnia rozpoczyna się sezon linii turystycznych w Poznaniu. Na trasach pojawią się zabytkowe tramwaje i autobusy, które do końca września będą kursować w wybrane soboty, niedzie...

Kolejka Parkowa Maltanka rozpoczyna sezon 2025. W Poniedziałek Wielkanocny!

18.04.2025
Niebieska lokomotywa z wagonikami przy budynku z napisem Maltanka
Po zimowej przerwie Kolejka Parkowa Maltanka wznawia działalność! Po raz pierwszy w sezonie 2025 pasażerowie będą mogli przejechać się ciuchcią w świąteczny poniedziałek, 21 kwietnia br. Zapraszamy...

Takich wagonów jeszcze w Poznaniu nie było! Tramwaj z Krakowa będzie kursował na l...

18.04.2025
Rozświetlony wschodzącym słońcem niebieski wagon
Należący do MPK S.A. w Krakowie skład wagonów SN4 i PN3 będzie w tym roku kursował na poznańskich liniach turystycznych! W zamian do stolicy Małopolski pojechał z Poznania wagon silnikowy Bergische...