Naprawa sieci trakcyjnej w rejonie skrzyżowania ulic Kórnickiej i Jana Pawła II
W nocy z soboty na niedzielę (z 30 września na 1 października) rozpoczną się i potrwają do około godz. 10.00 w niedzielę (1 października) pilne prace związane z usuwaniem awarii sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II i Kórnickiej. W tym czasie wyłączony będzie ruch tramwajowy wzdłuż ulicy Jana Pawła II oraz ulic Kórnickiej, Dowbora-Muśnickiego i Lewandowskiej pomiędzy węzłem „Kórnicka” a ulicą Podgórną.
Prace są konieczne, obejmują naprawę, a następnie regulację napowietrznej sieci trakcyjnej na rozjeździe Kórnicka-Jana Pawła II. Zostaną przeprowadzone w weekend, głównie w godzinach nocnych, aby w maksymalny możliwy sposób ograniczyć niedogodności w przemieszczaniu się w tym rejonie. Służby MPK Poznań dołożą starań, aby zakończyć je jak najszybciej, jednak szacowany termin wznowienia ruchu to niedzielne przedpołudnie (prace mają się zakończyć 1 października, około godz. 10.00).
W niedzielę, 1 października, do czasu zakończenia napraw zmienionymi trasami będą kursować tramwaje linii 6, 7 i 13. Ulicą Jana Pawła II pomiędzy rondem Rataje a rondem Śródka kursować będzie autobus „za tramwaj”. Prace pozostaną bez wpływu na organizację ruchu drogowego.
Poniżej szczegółowy opis zmian w transporcie publicznym, wprowadzanych w związku z prowadzonymi pracami, w niedzielę 1 października br.:
tramwaje linii 6 od pierwszych kursów pojadą objazdem pomiędzy węzłami „Bałtyk” a „Rondo Śródka” przez rondo Kaponiera, Most Teatralny, plac Ratajskiego i plac Wielkopolski (kursy linii 6 z zajezdni Franowo do Miłostowa zostają przyspieszone, a ich trasa zostaje wydłużona przez Królowej Jadwigi, Most Dworcowy, rondo Kaponiera i pl. Wielkopolski);
tramwaje linii 7 od pierwszych kursów pojadą objazdem pomiędzy węzłami „Rondo Rataje” a „Most Teatralny” przez Królowej Jadwigi, Most Dworcowy i rondo Kaponiera,
kursy linii 8 z zajezdni Forteczna do Miłostowa zostają przyspieszone, a ich trasa zostaje wydłużona przez Królowej Jadwigi, Most Dworcowy, rondo Kaponiera i pl. Wielkopolski,
tramwaje linii 13 od pierwszych kursów pojadą objazdem między węzłem „Rondo Rataje” a przystankami „Marcinkowskiego” przez Królowej Jadwigi i Strzelecką,
kursy linii 17 z zajezdni Forteczna do Zawad zostają przyspieszone, a ich trasa zostaje wydłużona przez Królowej Jadwigi, Most Dworcowy, rondo Kaponiera i pl. Wielkopolski,
tramwaje linii 201 zjeżdżające z os. Sobieskiego do zajezdni Franowo pojadą po trasie do pętli Zawady, a następnie wykonają kurs przez plac Wielkopolski, rondo Kaponiera, Głogowską i Hetmańską do zajezdni Franowo. Kurs linii 201 wyjeżdżający z zajezdni Franowo do pętli Zawady zostaje przyspieszony i skierowany na trasę objazdową przez Hetmańską, Głogowską, rondo Kaponiera i plac Wielkopolski,
Wzdłuż ulicy Jana Pawła II między rondem Rataje a rondem Śródka kursować będzie autobus „za tramwaj”.
Odjazdy z ronda Śródka: godz. 6.00, 6.30, 6.45 i kolejne co 15 minut do odwołania.
Odjazdy z ronda Rataje: od godz. 6.23 co 15 minut do odwołania.
Autobus będzie się zatrzymywał na następujących przystankach:
- „Rondo Śródka 04” (dla wysiadających z autobusów kończących kursy na rondzie Śródka) – początkowy i końcowy dla autobusu „za tramwaj”,
- „Baraniaka 02” i „Baraniaka 03” – przystanki na ul. Jana Pawła II przy skrzyżowaniu z ul. Baraniaka,
- „Kórnicka 02” – przystanek na ul. Jana Pawła II przy ul. Kaliskiej w kierunku ronda Śródka,
- „Rondo Rataje 73” – przystanek w torowisku na ul. Jana Pawła II w kierunku ronda Starołęka (końcowy),
- „Rondo Rataje 74” – przystanek w torowisku na ul. Jana Pawła II w kierunku ronda Śródka (początkowy).
Pasażerowie korzystający z linii 13 wzdłuż trasy przez Most św. Rocha mogą korzystać z tramwajów tej linii na przystankach „Serafitek” oraz z autobusów linii 174 i 190.