W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Kolejka Parkowa Maltanka: Niebieska lokomotywa w naprawie głównej

13.04.2023

Niebieska – jedna z trzech lokomotyw spalinowych kursujących na Maltance i jedyna pamiętająca kolejkę na Dębinie – niebawem przejdzie naprawę główną. Po zakończeniu prac będzie jak nowa!

O niebieskiej lokomotywie z numerem fabrycznym 100 mówi się często, że jest symbolem Maltanki. Pracuje w tym miejscu od początku istnienia wąskotorówki nad Maltą, czyli od 1972 roku. Wcześniej  służyła mieszkańcom ciągnąc wagoniki na Harcerskiej Kolei Dziecięcej na Łęgach Dębińskich.

„Niebieska” została wyprodukowana w 1956 roku w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Poznaniu. Pomimo sędziwego wieku nadal regularnie wozi najmłodszych pasażerów, a w ubiegłym roku była jedną z gwiazd jubileuszu 50-lecia Kolejki Parkowej Maltanka. Teraz nadszedł czas na jej naprawę główną.

Przed wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą jest szeroki zakres prac: naprawa główna obejmuje bowiem kompleksowy przegląd, a w dalszej kolejności naprawę lub wymianę zużytych części. Dotyczy to zarówno nadwozia, jak i ostoi (ramy) lokomotywy, podwozia, silnika i wszelkich urządzeń, układów i instalacji.

Prace mają zakończyć się przed wakacjami. Przewidziany na końcówkę kwietnia początek sezonu 2023 na Kolejce Parkowej Maltanka (z uwagi na trwające jeszcze uzgodnienia szczegółową datę rozpoczęcia kursów będzie można podać w terminie późniejszym) odbędzie się zatem bez udziału „niebieskiej”. MPK Poznań dysponuje jednak jeszcze dwoma innymi lokomotywami spalinowymi z lat sześćdziesiątych XX wieku – „zieloną” i „ciemnozieloną” (która naprawę główną przeszła w ubiegłym roku). W sezonie na Maltance kursują również: „ryjek” czyli wagon motorowy nr 1 z 1932 roku oraz – w wybrane weekendy – parowóz Borsig Bn2t z 1925 roku.

Pozostałe aktualności


W poniedziałek,  17 lutego br., rozpocznie się wymiana nawierzchni na przejeździe ...

11.02.2025
Miejsce po rozebranym torowisku na alei Wielkopolskiej
Remont torowiska na al. Wielkopolskiej wkracza w nową fazę: od poniedziałku, 17 lutego br., prowadzona będzie wymiana nawierzchni torowej i drogowej na przejeździe tramwajowym na ul. Nad Wierzbakie...

33. Finał WOŚP: 6600 złotych za przejazd tramwajem z Prezesem Zarządu MPK Poznań

11.02.2025
Serduszko WOŚP na dłoni osoby znajdującej się w historycznym tramwaju
6600 złotych – za taką kwotę wylicytowano voucher na przejazd tramwajem prowadzonym przez Prezesa Zarządu MPK Poznań, Krzysztofa Dostatniego. Wczoraj zakończyła się ostatnia z tegorocznych licytacj...

MPK Poznań z Zespołem Szkół Samochodowych na Arenie Zawodów

03.02.2025
Ulotka - Szukasz pracy Zostań jedną z nas
Podczas Areny Zawodów, która odbędzie się w piątek (7 lutego br.) pracownicy MPK Poznań wspólnie z przedstawicielami Zespołu Szkół Samochodowych opowiedzą jakie możliwości daje nauka i praca w bran...