W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Autobus Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell w Poznaniu! Jako pierwsi w Polsce testujemy pojazd

29.04.2024

Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego – w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak pojazd sprawdza się w ruchu miejskim, mogą przekonać się pasażerowie: od soboty najnowszy autobus Mercedesa przewozi podróżnych. Podczas testów będzie kierowany na linie 169, 185 i 190.

– MPK Poznań, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, ma możliwość przetestować naszą koncepcję autobusu zasilanego wodorem – mówi Alexander Skrzypczak z Daimler Buses Polska. – eCitaro fuel cell łączy w sobie cechy sprawdzonego Citaro z najnowszymi technologiami elektromobilności. Mercedes-Benz połączył niezawodność, oszczędność, bezpieczeństwo i komfort jazdy popularnego autobusu niskopodłogowego z najnowszą generacją wysokowydajnych baterii i wysoce wydajnym ogniwem paliwowym. Efektem tego jest zasięg wynoszący nawet do 400 km bez doładowywania – dodaje.

Autobus jest doceniany przez ekspertów: eCitaro fuel cell zdobył na odbywających się w Berlinie targach Bus2Bus2024 nagrodę magazynu branżowego busplaner za wybitne osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju „International busplaner Nachhaltigkeitspreis 2024”.

Poznański przewoźnik na bieżąco śledzi nowinki z branży i w miarę możliwości sprawdza nowe rozwiązania. Podczas testów ma bowiem możliwość zweryfikowania jak pojazdy sprawdzają się w poznańskich realiach, a pozyskane doświadczenia wykorzystać w przyszłości.

Przegubowy, 18-metrowy eCitaro fuel cell – dzięki współpracy z Daimler Buses Polska – będzie przez MPK Poznań testowany do 8 maja br. W tym czasie z jego obsługą będą się zapoznawać pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Pojazd, który jednocześnie może przewieźć 115 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim – będzie przewoził pasażerów na liniach 169, 185 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1800).

Pozostałe aktualności


Dbamy o dobry stan torowisk – plan remontów w 2025 roku

12.03.2025
Plansza z napisem Remonty torowo-sieciowe 2025
Ponad 25 milionów złotych zaplanowano w tym roku na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Plan remontowy 2025 obejmuje prace na Sołaczu, w centrum, na Wildzie i Dębcu. Pierwsze r...

Od 15 marca br. nastąpi zmiana organizacji ruchu na Al. Solidarności

11.03.2025
Odnowiony fragment torowiska na Al. Solidarności
W związku z postępem prac na Al. Solidarności w najbliższą sobotę (15 marca br.) nastąpi zmiana organizacji ruchu w rejonie remontowanego przejazdu tramwajowego. Remont zużytego torowiska na prz...

W czwartek zostanie otwarte dla ruchu kołowego skrzyżowanie al. Wielkopolskiej i u...

10.03.2025
Autobus za tramwaj linii T9
Kończy się naprawa przejazdu tramwajowego w ulicy Nad Wierzbakiem. Oznacza to, że od czwartku (13 marca br.) przejazd w tym miejscu odbywał się będzie bez utrudnień. Trwa remont torowiska wzdłuż...