Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Autobus Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell w Poznaniu! Jako pierwsi w Polsce testujemy pojazd

29.04.2024

Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego – w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak pojazd sprawdza się w ruchu miejskim, mogą przekonać się pasażerowie: od soboty najnowszy autobus Mercedesa przewozi podróżnych. Podczas testów będzie kierowany na linie 169, 185 i 190.

– MPK Poznań, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, ma możliwość przetestować naszą koncepcję autobusu zasilanego wodorem – mówi Alexander Skrzypczak z Daimler Buses Polska. – eCitaro fuel cell łączy w sobie cechy sprawdzonego Citaro z najnowszymi technologiami elektromobilności. Mercedes-Benz połączył niezawodność, oszczędność, bezpieczeństwo i komfort jazdy popularnego autobusu niskopodłogowego z najnowszą generacją wysokowydajnych baterii i wysoce wydajnym ogniwem paliwowym. Efektem tego jest zasięg wynoszący nawet do 400 km bez doładowywania – dodaje.

Autobus jest doceniany przez ekspertów: eCitaro fuel cell zdobył na odbywających się w Berlinie targach Bus2Bus2024 nagrodę magazynu branżowego busplaner za wybitne osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju „International busplaner Nachhaltigkeitspreis 2024”.

Poznański przewoźnik na bieżąco śledzi nowinki z branży i w miarę możliwości sprawdza nowe rozwiązania. Podczas testów ma bowiem możliwość zweryfikowania jak pojazdy sprawdzają się w poznańskich realiach, a pozyskane doświadczenia wykorzystać w przyszłości.

Przegubowy, 18-metrowy eCitaro fuel cell – dzięki współpracy z Daimler Buses Polska – będzie przez MPK Poznań testowany do 8 maja br. W tym czasie z jego obsługą będą się zapoznawać pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Pojazd, który jednocześnie może przewieźć 115 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim – będzie przewoził pasażerów na liniach 169, 185 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1800).


Pozostałe aktualności


68. rocznica wydarzeń Poznańskiego Czerwca 1956

28.06.2024
Harcerki przy pomniku przy bramie zajezdni Gajowa
W tym roku mija 68. rocznica wydarzeń Poznańskiego Czerwca 1956. To czas, gdy składamy hołd bohaterom tamtych dni: dziś przedstawiciele MPK Poznań złożyli wiązanki kwiatów pod bramą dawnej zajezdni...

Linie turystyczne: w sobotę wieczorne wycieczki autobusami linii 200, a w niedziel...

27.06.2024
Napis Ikarus na czerwonym tle, w oddali niewyraźny czerwony autobus
Nie macie pomysłu na weekend? Zapraszamy na linie turystyczne! Oprócz linii 0, 20, 100 i 102 uruchomione zostaną: nocna linia autobusowa 200 oraz linia H, na którą wyjedzie wagon silnikowy Bergisch...

Stacja wodorowa dostępna dla wszystkich. Mogą na niej tankować nie tylko autobusy ...

27.06.2024
Autobus przy stanowisku tankowania wodoru
Orlen uruchomił w Poznaniu swoją pierwszą w Polsce ogólnodostępną, całodobową stację wodorową, na której można tankować samochody osobowe, ciężarowe, a także autobusy. Już teraz korzysta z niej m.i...