W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Autobus Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell w Poznaniu! Jako pierwsi w Polsce testujemy pojazd

29.04.2024

Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego – w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak pojazd sprawdza się w ruchu miejskim, mogą przekonać się pasażerowie: od soboty najnowszy autobus Mercedesa przewozi podróżnych. Podczas testów będzie kierowany na linie 169, 185 i 190.

– MPK Poznań, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, ma możliwość przetestować naszą koncepcję autobusu zasilanego wodorem – mówi Alexander Skrzypczak z Daimler Buses Polska. – eCitaro fuel cell łączy w sobie cechy sprawdzonego Citaro z najnowszymi technologiami elektromobilności. Mercedes-Benz połączył niezawodność, oszczędność, bezpieczeństwo i komfort jazdy popularnego autobusu niskopodłogowego z najnowszą generacją wysokowydajnych baterii i wysoce wydajnym ogniwem paliwowym. Efektem tego jest zasięg wynoszący nawet do 400 km bez doładowywania – dodaje.

Autobus jest doceniany przez ekspertów: eCitaro fuel cell zdobył na odbywających się w Berlinie targach Bus2Bus2024 nagrodę magazynu branżowego busplaner za wybitne osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju „International busplaner Nachhaltigkeitspreis 2024”.

Poznański przewoźnik na bieżąco śledzi nowinki z branży i w miarę możliwości sprawdza nowe rozwiązania. Podczas testów ma bowiem możliwość zweryfikowania jak pojazdy sprawdzają się w poznańskich realiach, a pozyskane doświadczenia wykorzystać w przyszłości.

Przegubowy, 18-metrowy eCitaro fuel cell – dzięki współpracy z Daimler Buses Polska – będzie przez MPK Poznań testowany do 8 maja br. W tym czasie z jego obsługą będą się zapoznawać pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Pojazd, który jednocześnie może przewieźć 115 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim – będzie przewoził pasażerów na liniach 169, 185 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1800).

Pozostałe aktualności


Kolejka Parkowa Maltanka rozpoczyna sezon 2025. W Poniedziałek Wielkanocny!

18.04.2025
Niebieska lokomotywa z wagonikami przy budynku z napisem Maltanka
Po zimowej przerwie Kolejka Parkowa Maltanka wznawia działalność! Po raz pierwszy w sezonie 2025 pasażerowie będą mogli przejechać się ciuchcią w świąteczny poniedziałek, 21 kwietnia br. Zapraszamy...

Takich wagonów jeszcze w Poznaniu nie było! Tramwaj z Krakowa będzie kursował na l...

18.04.2025
Rozświetlony wschodzącym słońcem niebieski wagon
Należący do MPK S.A. w Krakowie skład wagonów SN4 i PN3 będzie w tym roku kursował na poznańskich liniach turystycznych! W zamian do stolicy Małopolski pojechał z Poznania wagon silnikowy Bergische...

Sezon 2025 na liniach turystycznych. Pierwsze kursy – w sobotę, 26 kwietnia br.

18.04.2025
Wnętrze tramwaju KSW z drewnianymi siedzeniami i podłogą
Jak co roku, wraz z ostatnim weekendem kwietnia rozpoczyna się sezon linii turystycznych. Na poznańskie ulice i torowiska powrócą historyczne autobusy i tramwaje MPK Poznań. Na przejażdżkę nimi będ...