Autobus Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell w Poznaniu! Jako pierwsi w Polsce testujemy pojazd
Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego – w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak pojazd sprawdza się w ruchu miejskim, mogą przekonać się pasażerowie: od soboty najnowszy autobus Mercedesa przewozi podróżnych. Podczas testów będzie kierowany na linie 169, 185 i 190.
– MPK Poznań, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce, ma możliwość przetestować naszą koncepcję autobusu zasilanego wodorem – mówi Alexander Skrzypczak z Daimler Buses Polska. – eCitaro fuel cell łączy w sobie cechy sprawdzonego Citaro z najnowszymi technologiami elektromobilności. Mercedes-Benz połączył niezawodność, oszczędność, bezpieczeństwo i komfort jazdy popularnego autobusu niskopodłogowego z najnowszą generacją wysokowydajnych baterii i wysoce wydajnym ogniwem paliwowym. Efektem tego jest zasięg wynoszący nawet do 400 km bez doładowywania – dodaje.
Autobus jest doceniany przez ekspertów: eCitaro fuel cell zdobył na odbywających się w Berlinie targach Bus2Bus2024 nagrodę magazynu branżowego busplaner za wybitne osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju „International busplaner Nachhaltigkeitspreis 2024”.
Poznański przewoźnik na bieżąco śledzi nowinki z branży i w miarę możliwości sprawdza nowe rozwiązania. Podczas testów ma bowiem możliwość zweryfikowania jak pojazdy sprawdzają się w poznańskich realiach, a pozyskane doświadczenia wykorzystać w przyszłości.
Przegubowy, 18-metrowy eCitaro fuel cell – dzięki współpracy z Daimler Buses Polska – będzie przez MPK Poznań testowany do 8 maja br. W tym czasie z jego obsługą będą się zapoznawać pracownicy zaplecza technicznego oraz kierowcy. Pojazd, który jednocześnie może przewieźć 115 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, będzie sprawdzany także w ruchu miejskim – będzie przewoził pasażerów na liniach 169, 185 i 190 (na czas testów uzyskał numer boczny 1800).