Linie turystyczne

W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Nowe szyny na moście Teatralnym. To rozwiązanie jest rzadkością w skali kraju!

05.10.2022

Takiej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Co więcej, jest wyjątkową rzadkością w Polsce! W rejonie przystanku Most Teatralny pojawiły się bardzo twarde i wytrzymałe szyny wykonane ze stali gatunku 400GHT.

W centrum miasta trwa modernizacja torowisk, obejmująca m.in. odcinek znajdujący się na ulicy Fredry – od mostu Teatralnego do węzła Okrąglak. Czas gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry  służby MPK Poznań (zajmujące się na zlecenie ZTM bieżącym utrzymaniem torowisk w Poznaniu) wykorzystują na wymianę szyn w rejonie przystanku Most Teatralny.

W tym miejscu szyny zużywają się bardzo szybko ze względu na częste zatrzymania dużej liczby tramwajów dlatego MPK Poznań postanowiło wykorzystać tutaj unikalne w skali kraju rozwiązanie.

W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku zamontowane zostaną szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali gatunku 400GHT. Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości – po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry – zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie.

Dzisiaj na moście Teatralnym pojawili się przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej – firm Voestalpine i Pandrol – gdyż z uwagi na zastosowanie tego rodzaju szyny po raz pierwszy w Poznaniu nadzorowali oni prace ich łączenia z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.

W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, te spawane dziś na moście Teatralnym mają stopień twardości 400.

Pozostałe aktualności


Historyczne tramwaje i autobusy wracają na poznańskie ulice!

25.04.2025
W weekend 26 i 27 kwietnia rozpoczyna się sezon linii turystycznych w Poznaniu. Na trasach pojawią się zabytkowe tramwaje i autobusy, które do końca września będą kursować w wybrane soboty, niedzie...

Kolejka Parkowa Maltanka rozpoczyna sezon 2025. W Poniedziałek Wielkanocny!

18.04.2025
Niebieska lokomotywa z wagonikami przy budynku z napisem Maltanka
Po zimowej przerwie Kolejka Parkowa Maltanka wznawia działalność! Po raz pierwszy w sezonie 2025 pasażerowie będą mogli przejechać się ciuchcią w świąteczny poniedziałek, 21 kwietnia br. Zapraszamy...

Takich wagonów jeszcze w Poznaniu nie było! Tramwaj z Krakowa będzie kursował na l...

18.04.2025
Rozświetlony wschodzącym słońcem niebieski wagon
Należący do MPK S.A. w Krakowie skład wagonów SN4 i PN3 będzie w tym roku kursował na poznańskich liniach turystycznych! W zamian do stolicy Małopolski pojechał z Poznania wagon silnikowy Bergische...