W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Solaris Urbino 18


Solaris Urbino 18 jest przegubowym przedstawicielem rodziny autobusów Urbino. Jest to pojazd produkcji polskiej. Na całej długości, podobnie jak Solaris Urbino 12 jest autobusem niskopodłogowym. Jednostki napędowe w tych pojazdach to silniki MAN oraz DAF współpracujące ze skrzyniami biegów Voith lub ZF. Pierwsze wozy tego typu MPK Poznań zakupiło w roku 2001, w 2006 roku została zrealizowana dostawa 30 sztuk, w późniejszych latach firma zamówiła kolejne wozy tego typu.

Wszystkie pojazdy od roku 2006 są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

Producent Solaris
Model Urbino 18
Klasa pojemności MEGA
Długość [mm] 18 000
Szerokość [mm] 2 550
Wysokość [mm] 2 850 / 3 100 z klimatyzacją
Masa własna [kg] 16 000
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 28 000
Ilość osi 3
Ilość i układ drzwi 4 (2-2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 40+1
Ilość miejsc stojących 135
Wysokość podłogi [mm] 320÷340 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik MAN D 2866 LOH 25 / MAN D 2866 LOH 27 / DAF PE 228 C o pojemności 9 186 cm3
Norma Euro EURO II / EURO III / Euro V
Układ silnika rzędowy, stojący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 228 / 310; 231 / 314
Automatyczna skrzynia biegów ZF 5 HP 590; ZF 6 HP 592C; ZF 6 HP 594; oraz Voith D864.3E
Zużycie paliwa [l/100km] 50,0 ÷ 56,0