W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Poznaniacy testują kolejny autobus – hybrydowy


Co jakiś czas dajemy pasażerom możliwość testowania nowych typów pojazdów. Tym razem na poznańskie ulice wyjechał hybrydowy autobus Solarisa. Urbino 12 z ekologicznym napędem wozi już pasażerów norweskiego Oslo, francuskiego Toulon czy zamieszkujących wyspę Reunion na Oceanie Indyjskim. Do soboty 16 czerwca br. będzie woził podróżnych w stolicy Wielkopolski. Dziś kursuje na linii 63.

„Pasażerowie są nim zachwyceni!”
 – przyznaje Darek Berger, kierowca, który prowadzi ten autobus przez większość czasu w pracy. „Podróżni podchodzą do mnie i pytają czy firma kupi takich więcej. Zresztą wóz wzbudza zainteresowanie nie tylko młodych. Raz podeszła do mnie starsza pani, mówiąc że czuje się tu jak na pokładzie samolotu”. Wszystko dlatego, że wnętrze jest bardzo kolorowe, znajduje się fotelik dla dzieci, elementy ozdobione są wesołą grafiką. „Najładniej wygląda wieczorem, ze względu na swoje oświetlenie” – przyznaje Darek.

Od swojej starszej siostry, która od 2008 roku jeździ w barwach MPK Poznań, autobus różni się tym, że zastosowano w nim system „start/stop”. Oznacza to, że po zatrzymaniu pojazdu, silnik się automatycznie wyłącza, a przy ruszaniu uruchamia. Dzięki temu podczas postoju nie emituje dodatkowych zanieczyszczeń.

Oprócz tradycyjnego spalinowego silnika Cummins ISB6.7EV o mocy 220 koni mechanicznych i pojemności 6,7 litra, Solaris Urbino 12 Hybrid posiada zasilanie z czterech baterii litowo-jonowych, umieszczonych w podestach pod siedzeniami, w środkowej części pojazdu. Baterie magazynujące energię elektryczną o napięciu 340 woltów, ładowane są podczas hamowania autobusu, dzięki czemu nie wymagają zewnętrznych źródeł zasilania.