W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Typ N


Wagon silnikowy 602 i ciągnięte przez niego doczepy należą do dużej generacji dwuosiowych wozów produkowanej w Polsce w latach 1948-1962 zwanej potocznie „enkami”. Były one różnych odmian produkcyjnych. Po zakończeniu dostaw, w 1970 r. po Poznaniu jeździło ich łącznie 332, w tym 151 silnikowych i 181 doczepnych. Część z nich, zanim trafiła do Poznania, eksploatowana była w Warszawie. Ostatni raz na liniach pojawiły się 31 grudnia 1992 roku.

Trzy z nich (silnikowy nr 602, doczepne 436 i 456) zachowały się w pełnej sprawności do dnia dzisiejszego. Są wagonami historycznymi MPK. Okazjonalnie kursują po ulicach Poznania. Skład 602+456 jest w stanie w jakim zjechał z linii w końcu 1992 r.

Wagon 436 został zrekonstruowany w 2013 r. do stanu z lat pięćdziesiątych XX wieku. Wagon 602 wyprodukowany był w 1949 r. w Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych i do 1967 r. eksploatowany w Warszawie. Wagon 456 wyprodukowany był w także w Chorzowie w 1952 r. Wóz 436 zbudowano w 1950 r. w Sanockiej Fabryce Wagonów w Sanoku. Jeździ on po Poznaniu od 1951 r.