W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

IKARUS 280.26


Ostatni przedstawiciel najpopularniejszego w dziejach komunikacji miejskiej w Poznaniu typu wysokopodłogowego autobusu przegubowego eksploatowanego w ruchu liniowym w latach 1981 – 2010. Ich producentem były zakłady firmy  Ikarus w Budapeszcie. Łącznie MPK otrzymało 211 przegubowców wersji 280.26 (w latach 1981-1990), 55 wersji 280.02 (w 1982 r.) i 19 wersji 280.70A (w 1994 r.) Pozostał tylko jeden wersji 280.26 (nr taborowy 1545, rok produkcji 1986).

Producent Ikarus
Model 280.26
Klasa pojemności MEGA
Długość [mm] 16 500
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 3 040
Masa własna [kg] 12 260
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 22 070
Ilość osi 3
Ilość i układ drzwi 4 (2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 35 + 1
Ilość miejsc stojących 113
Wysokość podłogi [mm] 920
Silnik RABA D 2156 HM 6U o pojemności 10 350 cm3
Norma Euro Euro 0
Układ silnika rzędowy, poziomy, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 141 / 192
Manualna skrzynia biegów Csepel ASH75-2-AB
Zużycie paliwa [l/100km] 42,0 ÷ 47,0