W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Siemens Combino


W 2002 r. podpisano z firmą Siemens umowę na dostawę 14 całkowicie niskopodłogowych przegubowców Combino o aluminiowej konstrukcji nadwozia. Były to wówczas najnowocześniejsze tramwaje na świecie. Nadeszły one do Poznania w latach 2003-2004.

Te pięcioczłonowe przegubowce posiadają długość 29,4 m, 57 miejsc siedzących dla pasażerów (+ 3 rozkładane), falowniki i 4 asynchroniczne silniki prądu przemiennego, każdy o mocy 100 kW.

Z uwagi na posiadanie 100% niskiej podłogi wagony te okazały się bardzo wygodne dla osób niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi.
Pochodzą one z tej samej serii co wozy Combino kursujące w Amsterdamie. Po ujawnieniu wady konstrukcyjnej w tramwajach wcześniej zakupionych w innych miastach świata, poznańskie wagony Combino zostały przez producenta zmodernizowane – część jeszcze przed wejściem do eksploatacji. Mimo początkowych problemów eksploatacyjnych należą do najbardziej niezawodnego taboru tramwajowego.